Google are un obicei prost de a lansa prea multe servicii

Autor:  | Publicat în:  Google  Editorial 2.349 ori
<b>Google are un obicei prost de a lansa prea multe servicii</b>Faptul că Google are un obicei prost de a lansa prea multe servicii nu este o noutate, iar în editorialul de astăzi vă dezvălui care sunt ultimele anunțuri realizate de marele G. Vorbim despre aplicații bineînțeles, categorie de produse software

Ideea de a expune următoarele gânduri mi-a venit după ce am aflat că Google a mai anunțat câteva aplicații și noutăți. Gmail-ul a căpătat un nou design, avem o nouă aplicație pentru task-uri, iar în viitorul apropiat, intenționează să lanseze un nou serviciu de streaming pentru muzică - YouTube Remix, care va înlocui Google Play Music despre care puteți citi mai multe în articolul lui Radu.

Google sau mai nou, Alphabet este campioana la a lansa o grămadă  servicii și produse care pur și simplu duc în eroare consumatorul, fiind sortite fail-ului de la bun început.

Cea mai mare problemă pe care o văd eu sunt Mesajele!

  • Ce are nevoie utilizatorul? Pur și simplu de o copie iMessage doar că pentru Android. Dacă 2 utilizatori au aceeași aplicație instalată, să poată vorbi fără a activa contul, a adăuga contacte și așa mai departe.
  • Ce a oferit Google până acum? O tonă de alicații messenger care în esență fac exact același lucru. Google Talk, Google+, Huddle, Hangouts, Allo, Duo, iar astea sunt doar cele despre care știm cât de cât. 

Soluția: După atâția ani de chin se pare că Google vrea în sfârșit să ofere o soluție simplă, însă din nou, nu e ceea ce au cerut utilizatorii.  Noua platformă se va numi simplu - Chat și va fi integrată în aplicația prestabilită pentru SMS din Android. Mai multe puteți citi în articolul lui Claudiu.

Google

Aplicația va lucra după același principiu ca și iMessage, dar cu o mică/mare excepție. Funcționarea ei va depinde de operatori, ei sunt cei care vor trebui să adopte tehnologia, iar mesajele transmise vor trece prin serverele operatorilor. Asta înseamnă convorbiri care nu vor fi criptate la fel ca în alte aplicații de chat, respectiv probabilitatea ca cineva “de sus” să îți citească mesajele e tare ridicată. 

La întrebarea de ce Google nu ar lua toată inițiativa în mâinile sale, la fel cum face Apple, răspunsul este că Android-ul e o platformă deschisă, în plus nu prea au chef să intre în conflict cu fiecare operator din lume. Un video explicativ interesant pe această temă a făcut The Verge.

Încă o problemă majoră este managementul Task-urilor

Tasks

  • Ce oferă Google? Avem Task-urile care le putem adăuga în Calendar, avem aplicația Google Keep, avem un submeniu cu task-uri pentru Google Assistant, și mai nou, aplicația Tasks lansată odată cu noua schimbare de look pentru Gmail.
  • Ce are nevoie utilzatorul? De o singură aplicație pentru task-uri, care să lucreze pe toate platformele Google. Și în Gmail și în Calendar și în aplicația mobilă și cu Google Assistant. Personal în fiecare zi mă confrunt cu această problemă. Pentru că task-urile adăugate în Google Keep apar numai acolo, task-urile pe care le adaugi cu vocea apar într-un compartiment ascuns al unui meniu din Google Assistant, iar cele adăugate în calendar mai apar și în Gmaiil. 

În loc să lanseze o singură aplicație care să îmbine toate aceste platforme într-una singură, Google pur și simplu mai lansează o aplicație - Tasks care este exact ca și zecile de aplicații deja existente. 

Următoarea problemă e contentul video și audio

  • Ce oferă Google? Avem Youtube, YouTube Red, Podcasts, Google Play Music, toate lucrând ca platforme separate. 
  • Ce are nevoie utilizatorul? De o singură aplicație cu un singur abonament, atât pentru muzică cât și pentru video. Se pare că măcar aici Google a luat-o pe drumul corect și va lansa în curând YouTube Remix, ce va îmbina aceste toate aceste servicii într-unul singur. 

Youtube Music

Eu sper ca YouTube Remix să fie începutul unei restructurizări în tot gunoiul ăsta de la Google. Utilizatorii au nevoie de cât mai puține aplicații care fac exact ce își doresc ei. 

Totuși, dacă e să las mânia la o parte, îmi dau seama că există o explicație. Google (Alphabet) e o companie enormă cu o grămadă de sub-companii, departamente și interese în diferite sfere. Astfel că atunci când o idee simplă intră pe ușa din față, pe ușa din spate iese cu totul altceva, pentru că (probabil) e greu să îi împaci pe toți și totodată să lansezi produse. 

Totuși, cred că dacă target-ul principal este atragerea a cât mai mulți utilizatori și menținerea celor existenți, atunci dorințele previzibile ar trebui îndeplinite.

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×