Cu cât latri mai tare, cu atât muşti mai aprig din felia de vânzări; Pixel 3 nu se vinde...

Autor:  | Publicat în:  Editorial  Google 2.728 ori
<b>Cu cât latri mai tare, cu atât muşti mai aprig din felia de vânzări; Pixel 3 nu se vinde...</b>Au apărut azi ştiri legat de vânzările slabe din ultimul trimestru în ceea ce priveşte telefoanele Pixel ale celor de la Google. Mai mult se spune că ar exista şi reproşuri îndreptate spre Sundar Pichai, iar acesta ar fi evaziv legat de răspunsuri.

Au apărut azi ştiri legat de vânzările slabe din ultimul trimestru în ceea ce priveşte telefoanele Pixel ale celor de la Google. Mai mult se spune că ar exista şi reproşuri îndreptate spre Sundar Pichai, iar acesta ar fi evaziv legat de răspunsuri. A punctat doar că sunt înregimentaţi pe termen lung privind acest proiect.

Cu I/O care bate la uşă, Android Q care va primi noi funcţii şi AI care va fi probabil axa evenimentului ce se apropie, partea hardware, în speţă telefoanele, par a fi lăsate în umbră şi trecute pe plan secund. În opinia mea vor fi anunţate doar midrange-urile mult vehiculate şi scurse pe web de atâtea ori, că ne-am plictisit şi noi deja de scris despre ele. Le ştiţi, sunt Pixel 3a și Pixel 3a XL.

Bine, dar ce se întâmplă, pentru că aţi văzut şi voi, Pixel e unul dintre cele mai bune telefoane pe partea de cameră, are actualizări ultra rapide şi totuşi nu are priză la publicul larg.

Să luăm posibilele cauze pe rând:

Designul

Dacă telefonul ar apărea azi cu acest design, l-aş numi tehnic, de geek şi chiar plăcut prin simplitatea lui. Problema e că designul acesta este reciclat şi deja la a 3-a generaţie e plictisitor pentru unii. În plus avem şi acel breton care e aproape barbă, atât de lung e. Ştiu, au şi difuzorul integrat acolo (care e un plus major la acustica), dar totuşi, e prea lung şi inestetic. 

Hardware

Aici consider că e o chestie de psihologie și dictează subconştientul. Chit că dotările telefonului sunt arhisuficiente pentru task-urile pentru care îl folosim, când vedem preţul şi privim în jur, vedem mai mult RAM, mai mult spațiu de stocare, mai multe camere, camere selfie ce ies din telefon și ne punem întrebări! Ne vom gândi de 2 sau mai multe ori până să îl alegem în dauna rivalilor. Are plusuri doar pe părţi care nu bat la ochi, cum ar fi acustica sau potența camerei singulare. Noi avem mentalitatea "unde-s mulţi, puterea creşte" și chiar dacă Google a dovedit că se poate şi cu o singură cameră, nu este un element care l-ar putea promova, din contră! Google nu a bătut nicovala pe această temă, deşi ar fi putut să o facă (justificat) și asta îi costă.

Software

Aici telefonul are un avantaj de netăgăduit, rulând Android stock şi primind actualizări rapide şi totuşi, Google nu îşi face publicitate nici legat de acest aspect, cel mult "câţiva" geeks care deţin telefonul folosesc acest argument ca replică în comentarii de tip hate la adresa fanilor altor branduri care se bucură că au primit actualizarea după jumătate de an (în cel mai bun caz) de la lansarea noii versiuni de OS. Da, publicitatea şi hipe-ul contează mult, iar Google nu se bate în piept (deloc!).

Distribuirea

Aici consider că e cea mai mare problemă. Google doreşte să meargă pe urmele Apple în această privinţă şi să deschidă piaţă pentru telefon, treptat. O face însă extrem de lent! Dacă vă aduceţi aminte, iPhone 3G era lansat deja oficial în România în 2008 de către Orange. Pixel va ajunge acuș la generaţia a 4-a şi încă nu e un telefon care să se găsească la mod oficial la noi în ţară. Mai mult, asta în condiţia în care sunt alte ţări mai mari care încă nu au produsul pe rafturi, sau acces la magazinul online Google pentru cumpărături. Da, probabil Google doreşte să ofere experiență integrată şi nu va lansa telefonul unde nu poate oferi Google Assistant în limba respectivei țări, plus servicii conexe (plăti, servicii etc.). Chestia asta însă denotă un management slab în contextul potenţialului de personal de care dispune Google.

Unde ar trebui să tragă mai tare Google pentru a avea un cuvânt de spus și la vânzări?

  1. În primul rând la partea de software, unde să extindă rapid lista de limbi suportate de Google Assistant, asta deoarece le-ar permite să valorifice produsul pe pieţe încă neexploatate
     
  2. Dacă cer bani cât pentru un high-end de la concurenţă, să ofere acelaşi hardware şi să nu se încăpăţineze să ofere minimum necesar, sau să vină cu un preț ajustat
     
  3. Să urce în trenul cu vagoanele care dictează trendul mai rapid! Aici mă refer la camere multiple, decupaje bulină în ecran, cameră selfie pop-up, zoom periscop, sau altele de gen, nu de alta, dar acestea pot constitui selling point-uri, chiar dacă la mod practic pot fi considerate inutile de unii
     
  4. Să abordeze mai agresiv piaţa în privinţa publicităţii, pentru că aici nu e ca în zicala "câinele care latră nu muşcă". Aici cu cât latri mai tare, cu atât muşti mai aprig din felia de vânzări
     
  5. Dacă tot s-au înhămat în a produce hardware, să deschidă măcar în cele mai importante centre urbane câte un Google Store, să aibă lumea un loc unde să testeze pe viu telefoanele. "Ce-i în mâna nu-i minciună", vorba aia! Te duci, îl vezi, te joci cu el şi poate-ţi place, poate te convinge, pate-l cumperi. Chiar dacă dintre 200 - 300 de potenţiali clienţi există unul care e convins prin această metodă, e un lucru pozitiv

Cam la asta m-am gândit în acest moment. Cu siguranță există şi alte motive pentru care seria Pixel nu are tracţiune mai largă la public, sau metode prin care poate fi mai atractiv, eu am arătat doar câteva dintre ele şi doar sper ca Google să nu renunţe aşa de uşor la Pixel cum a făcut în cazul Motorola...

Recenzia telefonului o găsiți aici și mulțumim celor de la evoMAG că ni l-au trimis în teste!

⚡ Poți obține un voucher de 10 euro când cumperi un telefon OnePlus, bani ce pot fi cheltuiți pe accesorii dacă inițiezi comanda folosind acest link.
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×