Angajaţii Amazon România ascultă o parte din ce vorbim cu Alexa; Controversa detaliată de un reportaj Bloomberg

1.398 ori
<b>Angajaţii Amazon România ascultă o parte din ce vorbim cu Alexa; Controversa detaliată de un reportaj Bloomberg</b>Atunci când dăm comenzi vocale unui terminal ce are Amazon Alexa la bord, comenzile merg spre un server care le interpretează folosind AI-ul. Uneori se pare că o porţiune din "discuţiile" noastre cu Alexa ajung şi la operatori umani

Atunci când dăm comenzi vocale unui terminal ce are Amazon Alexa la bord, comenzile merg spre un server care le interpretează folosind AI-ul. Uneori se pare că o porţiune din "discuţiile" noastre cu Alexa ajung şi la operatori umani, după cum arată un reportaj Bloomberg.

Oamenii ascultă acel clip audio, îl transcriu şi adăugă notiţe care ajută la îmbunătăţirea algoritmilor Amazon. Sună a încălcare de intimitate dacă mă întrebaţi pe mine şi sunt curios cum se face selecţia de segmente audio. Amazon a răspuns reportajului Bloomberg, afirmând că foloseşte un sample extrem de mic din înregistrările vocale Alexa şi că ia foarte în serios intimitatea şi informaţiile personale ale clienţilor săi.

Printre birourile care se ocupă cu analiza de acest tip avem unele în Boston, Costa Rica, India, dar şi în România. Mărturisesc că ştiam că se întâmplă aşa ceva, pentru că o cunoştinţă a mea lucrează la Amazon România şi mi-a povestit că "o antrenează pe Alexa", ascultându-i toate comenzile posibile şi unele răspunsuri şi adăugând sugestii de îmbunătăţire în sistem. Are un background de limbi străine persoana respectivă și ajută cu pronunția corectă și interpretarea de fraze mai alambicate. 

Acest procedeu nu putea fi executat de un AI sau de un soft, fiind nevoie de intervenţia umană pentru a prinde toate nuanţele. Amazon a subliniat şi că are un sistem strict implementat care previne ascultarea de conversaţii sensibile, parole sau date personale. În plus nici unul dintre clienţi nu poate fi identificat.

Bloomberg scrie totuşi că angajaţi Amazon au auzit şi momente mai delicate, precum o posibilă agresiune sexuală, dar nu li s-a permis să intervină. Şi Apple ar proceda la fel cu Siri, se pare, dar şi Google cu Assistant. Controversa e departe de a se fi încheiat şi revenim la ideea de etică, morală şi legalitate. Ce faci dacă auzi o crimă spre exemplu? Primează intimitatea utilizatorului sau viaţa umană?

Material Video Promovat:

Teste acoperire și viteză 5G în București prin Speedtest Ookla, în rețeaua Orange

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×