Caz de manual de PR: cum a folosit Samsung advertising-ul si marketing-ul pentru a îşi reveni după scandalul Note 7

Autor:  | Publicat în:  Samsung 2.691 ori
<b>Caz de manual de PR: cum a folosit Samsung advertising-ul si marketing-ul pentru a îşi reveni după scandalul Note 7</b>Phablet-ul Galaxy Note 7 a reprezenta o mare problemă pentru Samsung și situația deja a intrat în istorie, fiind desigur de exploziile terminalului care au dus eventual la încetarea vânzărilor și retragerea dispozitivelor afectate de pe piață

Nu ştiu dacă ştiţi, dar la facultăţile de Jurnalism se fac şi cursuri de PR şi există şi o secţiune de "managementul crizei" acolo. Dacă Tylenol a reuşit să treacă peste problema de imagine asociată cu otrăvuri puse în cutiile lor de medicamente, Samsung s-a confruntat cu ceva mai exploziv. E vorba despre scandalul asociat lui Samsung Galaxy Note 7, cu celebra problemă cu bateria explozivă. Hai să vedem cum a trecut Sammy peste.

În primul rând le-a priit finalul de an 2016, vânzând un număr însemnat de unităţi Galaxy S7 în compensaţie pentru cele Note 7 nevândute. Retragerea de unităţi Note 7 s-a făcut rapid şi ca la carte, iar clienţii care nu au vrut să le dea înapoi au primit actualizări forţate care mai tăiau din funcţionalitate pentru a preveni problemele de supraîncălzire şi combustie.

În toamna anului trecut analiştii se grăbeau să afirme că Samsung nu îşi va mai reveni niciodată ca imagine din acest scandal. Colac peste pupăză au început să le explodeze şi câteva maşini de spălat. Şeful de marketing pe zona global brand mobile, Pio Shuncker a declarat că firma se afla în mijlocul unui rebranding când a venit criza. Samsung încercase să îşi schimbe imaginea prin reclame care umanizau brandul şi aveau rolul de a se conecta cu omul de rând la scară globală.

Reclama de la jocurile olimpice de la Rio din 2016 era un exemplu. Schimbarea de imagine funcţiona şi campania era de succes, dar totul a fost distrus de scandalul Note 7. Imediat după primele explozii, ținta numărul 1 a fost recâştigarea încrederii publicului. A fost convocată o conferinţă de presă la care Samsung a oferit toate detaliile oficiale posibile despre problema cu telefonul, asta în ianuarie 2017.

Datele veneau după investigaţii ample de câteva luni. Pe parcursul lui 2017 compania a început să recâştige încrederea publicului, insistând foarte mult pe noile procedee de securizare şi testare a bateriilor. Odată ce a venit şi Galaxy S8 eforturile de marketing au crescut. Samsung avea aşi în mânecă, precum ecranul imersiv, exclusivitatea pentru procesorul Snapdragon 835 şi o cameră foarte bună. Bateria se dovedea a fi câştigătoare la rândul său.

S-a revenit la umanizarea brandului iar Samsung a câştigat premii cu reclama sa cu acel struţ care folosea headset-ul VR pentru a visa că poate zbura. Judecând după milioanele de unităţi vândute până acum şi aprecierile de care are parte şi Note 8, credem că a funcţionat aparatul de marketing, PR şi advertising. Scandalul Note 7 e acum în trecut, înscris cu litere de foc în manualele de PR şi un exemplu de management de criză de excepţie.

Dacă mai adăugăm şi faptul că Samsung şi-a pierdut liderul în cadrul unui proces de corupţie care l-a dus în închisoare în ultimul an, performanţa lui S8 şi Note 8 e cu atât mai mare.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×